17. aug. 2009

Geraldine i nyeste nummer av Costume!


Geraldine Burnier (28) Visual merchandiser og selger på Acnes hovedkontor i Oslo.

Beste butikk i Norge? - Den beste butikken er Acne hvor jeg handler mest, men Mark + Brandy på Sandvika Storsenter fører mange designere jeg liker, som Diane von Furstenberg, Marc by Marc Jacobs og Paul & Joe. Nova i Bergen er også verdt å nevne. Butikken er stilren med alt fra kosmetikk og bøker til mange kjente merkeklær som Whyred, Fifth Avenue Shoe Repair og min favoritt, Hope.

Beste sted for et skikkelig kupp? - Hold deg oppdatert på blogger hvor det ofte skrives om når forskjellige leverandører har vareprøvesalg eller lagersalg. Jeg har også gjort noen gode kupp på markeder som Vestkanttorget og Birkelunden.

Beste sted for en gave?- Jeg er veldig opptatt av interiør og syns Home & Cottage har mye fint å tilby som passer perfekt til gaver. Heaven Scent på Majorstua er en butikk med et utrolig sortiment av dufter til hjemmet. Sebastien Bruno på Frogner kan friste med fargerike makroner og herlig fransk sjokolade. Jeg blir også alltid glad for å få en blomsterbukett fra Passiflora i Skovveien.

Beste butikk for skjønnhet?-Skjønnhetsprodukter handler jeg for det meste hos hudpleier. På Beths Beauty på Frogner kjøper jeg Babor og Guinot. Exuviance-produktene mine kjøper jeg på Bislett Hudpleie.

Beste vintage-butikk?- Jeg reiser ofte til Sveits der jeg tar turen innom Madame Butterfly i Verbier. Hun har alt fra kjente designere som Chanel, Hermès, Gucci og Louis Vuitton til en hyggelig pris og varene ser nesten alltid ubrukt ut. Nathalie Portman har blant annet blitt observert der. Jeg har også funnet mye på Beacon’s Closet i Williamsburg i New York og på Beyond Retro i Stockholm og London.

Beste internasjonale shoppeparadis?- Stockholm, for den rene skandinaviske stilen. Jeg må alltid innom Acnes outlet på Barkaby litt utenfor byen. Ellers er Topshop, Åhlens, Nathalie Schuterman og H&M essensielle stopp. Det finnes utrolig mange bortgjemte vintagebutikker der og min favoritt er Judiths på Søder.

Beste sted for et fantastisk partyantrekk?- Skal jeg finne på noe originalt og rimelig drar jeg på Fretex på Grünerløkka i Oslo. Der fant jeg engang en kjole fra Missoni til kun 280 kroner! Boutique-avdelingen på Mark + Brandy har veldig mange flotte partykjoler. Jeg ønsker meg en fargerik kreasjon fra DVF de har der nå.

Beste butikk for tilbehør?- Jeg har skodilla og syns G12 på Eger Karl Johan er den beste skobutikken. Ellers handler jeg tilbehør på Mulberry og finner mye fint på Zara.

Beste shoppingtips?- Sjekk ut Ebay! Jeg kjøper ofte sminke og hårprodukter til veldig lave priser på nettet. Ellers spør jeg gjerne i butikker dersom det er noe spesielt jeg er på jakt etter. Ofte har mindre butikker mye på lager siden de må rullere på varene og har begrenset med plass i selve butikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar